Ma Ma, emočne presladený film

Autor: Marta Šeborová | 18.11.2015 o 8:24 | (upravené 18.11.2015 o 13:33) Karma článku: 2,17 | Prečítané:  741x

Magda je žena s násťročným synom a takmer rozpadnutým manželstvom. Žije pomerne monotónnym životom. Jedného dňa jej však návšteva lekára a futbalový zápas jej syna zmení život takmer od základov.

Penelope Cruz ma nalákala do kina prijemným plagátom. Leží pokročilo tehotná na hladine, v plavkách a úsmevom na perách.

Snímka Ma Ma je filmové spracovanie skrytej nočnej mory každej ženy, alebo ešte presnejšie – matky. Chaos v hlave, bledosť v tvári, kruhy pod očami, strach o stratu ženstva, neistota a ničomu nerozumejúce dieťa. Samozrejme, že k tejto téme patria emócie. Nenamietam, ak ich režisér vie využiť a použiť v takej miere, aby z toho človek nebol viac sklamaný ako uspokojený. Som však pomerne nespokojná, ak je vo filme toľko dojatia, až mám pocit, že sa dívam na stvárnenie pumpového románu s polonahou Afroditou a zlatým orámovaním postáv na obálke.

Pohrebisko nezvládnutých emócií. Pravdepodobne nejako tak by som charakterizovala film Ma Ma jednou vetou. Základy filmu nie sú vôbec zlé. Žena (Magda) trpí niečím, čo nie je vzdialené bežnému životu. Jej manželstvo sa už dlhodobo nachádza na mŕtvom bode. Jej syn (Dani), horlivý fanúšik futbalu, krúži okolo puberty. Nádej v jej živote predstavuje hľadač talentov (Arturo). Prisadá si k nej na futbalovom zápase jej syna a oceňuje jeho talent. Základy príbehu nie sú naozaj zlé. Slušný začiatok sa však zhruba v polovici filmu rozpadá pod stále stupňujúcim sa emočným tlakom.

S láskou medzi mužom a ženou som rátala vzhľadom na už spomínaný plagát. Nepočítala som však s okolnosťami vystavania tohto ľúbostného príbehu. To, že žena bojujúca o život utvorí pár s mužom, ktorý o svoj život v podstatnej miere prišiel, nepovažujem za až tak veľký prešľap v medziach filmového klišé. Tragédia dokáže ľudí spojiť aj v takejto situácií. Čo mi však vrcholne brnkalo na strunu znepokojenia, bolo tempo budovania ich vzťahu. Považujem to za priveľmi urýchlené. Neviem si predstaviť bytosť, ktorá by sa tak rýchlo spamätala z tragédie Arturových rozmerov a padla do nového vzťahu. Absencia vysporiadania sa so smrťou manželky a prechod k novej žene. To je to, čo vo filme chýba a vytvára umelý efekt, ktorý sa vrstvou ďalšieho balastu mení na gýč.

Natáčať filmy o rakovine nie je až také márne. Rakovina je choroba, ktorá život každého človeka obklopuje z rôznych strán. Keď ide o ženu, fyzicky slabšiu bytosť, človeka to dokonca dojme o niečo viac. Prečo však k niečomu, čo je smutné samo o sebe, pripájať ešte viac nánosu, než obsahuje ono samotné? Prečo divákovi servírovať negatívnych pocitov viac, než treba a snažiť sa z nich vytvoriť niečo revolučné?

A tak som zhruba v polovici filmu zatúžila po okamžitom konci, ktorý vzhľadom na spôsob spracovania nesklamal. Záverečná scéna je hlinou na rakve sprvoti sľubného príbehu.

Penelope Cruz je rovnako krásna žena ako aj dobrá herečka. Aj na jednom z plagátov k filmu sa na mňa pekne pozerala. Škoda len, že ja jej ten pohľad vrátiť neviem. Odchod z kina teda sprevádzalo sklamanie a pomerne slušné znechutenie. Naozaj si niektorí režiséri stále myslia, že vyciciavať diváka z emócií je ten správny postup?

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bez zmien bude padať ďalej

Na decembrovom straníckom sneme v Prešove bude Smer v najhoršej kondícii od svojho vzniku v roku 1999.

EKONOMIKA

Smer nechce vyšetriť ďalšiu kauzu

Za to, aby sa na financovanie predsedníctva pozrel NKÚ nehlasoval nikto zo Smeru.

ŠPORT

Kuzminovej vyšiel návrat a skončila v prvej desiatke

Víťazkou druhého šprintu sezóny sa stala Laura Dahlmeierová.


Už ste čítali?